Współcześnie bardzo wielką rolę w marketingu wielu dużych korporacji pełnią rozmaite gadżety, zwane reklamowymi. Są to bardzo różne przedmioty, których cechą jest to, że posiadają pewne elementy reklamujące daną firmę. Jakie to elementy? Przede wszystkim nadruk. To nadruk jest tym, co odróżnia gadżet od innych przedmiotów tego samego rodzaju. Skuteczność i siła oddziaływania gadżetów reklamowych bierze się stąd właśnie, że noszą one nadruki. Oczywiście nadruki te pełnią wiele ról. Przykładem elementów, jakie mogą być częścią nadruku gadżetów reklamowych mogą być te, dystrybuowane przez firmy naftowe. Wiadomo, że firmy te są ogromnymi korporacjami, które zdecydowanie stać na reklamę tego rodzaju.
Np. prezenty dla niego firm naftowych mogą przede wszystkim nosić nazwę i logo danej firmy. Oczywistym jest fakt, że nazwa i logo każdej firmy naftowej są rozpoznawalne. Dlatego też każdy, patrząc na nadruk tego rodzaju, będzie od razu wiedział, która firma emituje te gadżety. Popularyzacja firmy następuje tutaj dlatego, że wielu potencjalnych klientów zacznie kojarzyć sobie tę nazwę oraz to logo bardzo pozytywnie – z prezentem, który od firmy dostali.
Ale prezenty dla niego mogą też, i powinny, nosić na nadruku motywy graficzne. Są one niejako uzupełnieniem logo oraz nazwy. Niekiedy motywem graficznym może być samo logo – nie ulega wątpliwości, że logo firm naftowych właśnie takim motywem graficznym jest. Jednakże spotyka się często sytuacje, w których motywy graficzne wykraczają poza ten schemat. Motywem mogą być dowolne treści graficzne, ważne, aby maksymalnie ozdabiały one przedmiot. Podnoszenie atrakcyjności wizualnej gadżetu to kolejna cecha nadruku, a konkretnie – właśnie motywu graficznego.
Warto uzupełnić, że prezenty dla niego mają też nadrukowane hasła reklamowe. Ich konkretna treść może się oczywiście bardzo różnić w zależności od konkretnych potrzeb. Jednakże dobrze, jeśli takie hasło reklamowe na powierzchni gadżetu się znajduje. Dlaczego? Ponieważ jest to wówczas nadruk pełny, zawierający wszystkie niezbędne elementy. Ponadto też hasło reklamowe daje możliwość przekazania konkretnych treści klientom, takich, jakie reklamodawca – firma naftowa w tym wypadku – chce przekazać.