Wśród wielu rodzajów gadżetów reklamowych szczególne miejsce zajmuje odzież. Składa się na to pojęcie kilka podstawowych elementów, które współczesny marketing ochoczo wykorzystuje, co jest spowodowane siłą oddziaływania odzieży oraz skutecznością w działaniach o charakterze marketingowym. Podstawowe elementy odzieży, jak bluzy, koszulki, kurtki czy czapeczki, cieszą się popularnością, z którą nie mogą się równać żadne inne gadżety reklamowe. Tym bardziej, że odzież można dostosować do konkretnych pór roku, a także do panujących kanonów i trendów mody.
Dobrym przykładem obrazującym powyższą tezę może być odzież reklamowa na lato. Aby była uważana za wakacyjną musi nie tylko mieć odpowiedni krój, tzn. lekki, przewiewny, itp., ale także charakteryzować się odpowiednią kolorystyką i nadrukami.
Zaczynając od kolorystyki, powinny to być barwy bądź jasne – najlepiej biały – ponieważ odbijają one promienie słoneczne, dzięki czemu jest w nich chłodniej; bądź też żywe, jaskrawe. Ostatnia grupa kojarzy się z panującą w okresie lata atmosferą imprezy, szaleństwa, itp. Jaskrawe kolory, jak czerwień, niebieski, zielony, żółty, itp. kojarzą się także z rozwiniętą w okresie letnim przyrodą i jej pięknem. Można też obie dominujące kolorystyki połączyć, aby otrzymać białą odzież ozdobioną kolorowymi pasami czy innymi wzorami.
Jeśli chodzi o nadruki, tutaj również powinny one wywoływać skojarzenia z latem. Co ważne, odzież reklamowa może nosić nadruki wyrażone zarówno słownie, jak i graficznie. Obie formy mają swoje zalety i dlatego najlepiej jest je łączyć. Słowem można wyrazić wszystko precyzyjniej, za to obrazek wyrazi czasami to, czego słowa wyrazić nie potrafią. Najlepsze zaś są połączenia.
Nadruki to także zdjęcia. Odzież reklamowa wakacyjna może nosić właśnie zdjęcia pięknych miejsc, morza, plaży, gór, itp. Wszystko po to, aby wywoływać u oglądających maksymalnie pozytywne odczucia. Odczucia te są w marketingu bardzo ważne.
Powyższy przykład obrazuje, jak ważne jest odpowiednie przygotowanie poszczególnych elementów odzieży i dostosowanie projektu do panującej mody i pory roku.