Trendy w modzie szybko ulegają zmianie. Zmienność popularnych krojów, stylu ubrań i ograniczeń tego co wypada nosić, a co nie, to powszechnie znana cecha świata mody. Zagraniczne pokazy, media i napływające nurty zmieniają postrzeganie świata i co za tym idzie, trendów odzieżowych w Polsce. Grupą, na której odciska się to najmocniej są nastolatkowie. Młodzi ludzie pragną być akceptowani przez swoich rówieśników, a wydaje im się, że jest to możliwe tylko, jeśli będą postrzegani przez innych jako ci na czasie. Odzież reklamowa różnych marek nie odbiega ani jakościowo, ani krojem od zwykłych ubrań. Niekiedy ciężko poznać nawet, że dany nadruk jest nadrukiem reklamowym.
Modne ostatnimi czasy bluzki dla kobiet w kształcie nietoperzy sprzedają się w sklepach odzieżowych jak ciepłe bułeczki. Wykonywane na nich nadruki przyciągają zatem wzrok przechodniów i zadowolonych właścicielek, które podświadomie zapamiętują nazwę, która tam widnieje. Wspomniane kobiety to druga najtrafniejsza grupa docelowa w przypadku ubrań i marketingu. Wracając do rzeczy, odzież reklamowa nie musi w końcu być kojarzona ze swoją funkcją, jedynie ma pobudzać procesy myślowe mózgu człowieka. Popularne obecnie czapki dla chłopców i mężczyzn typu fullcap, to kolejny modny nośnik reklamy. Firma produkująca je dorabia się milionów na samej swojej marce, notując przy tym zadowolenie użytkowników czapek. Koszulki z wielkimi nadrukami na całym przodzie i dodatkowym sloganem na plecach także nigdy nie wychodzą z mody i są uważane za takie na czasie. Przez to nigdy nie przestaną wieść prymu nie tylko jako szyk mody, ale także jako odzież reklamowa.
Z innej beczki, produkty rozdawane w ramach promocji klientom przez różne firmy, czy noszone przez pracowników poszczególnych przedsiębiorstw, które posiadają nadrukowane logo placówki, to także odzież produkowana w celach reklamowych. Twórcy tych ubrań starają się podążać za trendami odzieży „cywilnej”, żeby przyciągać klientów do oferty przedsiębiorstw inwestujących w gadżety reklamowe.