Prowadzenie jakiejkolwiek działalności gospodarczej wiąże się w dzisiejszych czasach z koniecznością podejmowania działań marketingowych i reklamowych. Fakt, że trzeba się reklamować jest spowodowany rosnącą konkurencją w każdej branży oraz zwiększającymi się stale oczekiwaniami ze strony klientów jeśli chodzi o jakość towarów i usług. Każda firma, niezależnie od branży i zakresu działania, stara się zatem pozyskiwać maksymalną liczbę nowych klientów oraz, co jest nie mniej ważne, utrzymywać przy sobie dotychczasowych. Warto wspomnieć o tym, że wyjątkowo silna konkurencja panuje wśród marketów spożywczych, ponieważ powstaje ich ostatnio bardzo dużo. Działaniem reklamowym, które często stosują takie sklepy jest dystrybucja gadżetów reklamowych.
Są to przedmioty atrakcyjne wizualnie i posiadające liczne inne walory. Wśród nich wymienić można np. kubki reklamowe. Są to gadżety bardzo popularne, ponieważ stanowią przedmioty codziennego użytku, a takie gadżety, jak wiadomo, są najlepsze. Ich skuteczność i siła oddziaływania są nie do przecenienia.
Kubki reklamowe noszą bardzo często nadruki, które promują dany sklep – market spożywczy. Nadruki te to przede wszystkim logo i nazwa danego marketu, dzięki czemu promowana jest marka, a także liczne hasła czy slogany reklamowe, zachęcające do robienia zakupów w danym markecie spożywczym. Nadruki, a także inne elementy kubków powinny być przygotowane w sposób atrakcyjny, kolorowy oraz elegancki.
Kubki reklamowe są rozdawane klientom, co jest najlepszą formą dystrybucji. Rozdawanie ma miejsce w markecie albo też w innych punktach, które odwiedza regularnie dużo ludzi. Obie formy dystrybucji są skuteczne w innym przypadku. Pierwsza forma, a więc rozdawanie na terenie marketu, jest skuteczna w utrzymywaniu przy sobie dotychczasowych klientów, tzn. tych, którzy już z oferty marketu skorzystali i przyszli tu na zakupy. Rozdawanie w innych miejscach jest natomiast formą pozyskiwania nowych klientów. Wręczanie podarunków przechodniom jest tutaj bardzo skuteczne, dlatego nie można się dziwić, że reklamodawcy stosują te działania coraz częściej.