Większość nowoczesnych firm, które racjonalnie podchodzą do procesu zarządzania personelem dostrzega potrzebę stosowania nowatorskich metod motywowania pracowników do lepszej pracy, a jednocześnie nagradzania za dotychczasowy wkład i zaangażowanie w realizację nałożonych obowiązków służbowych. Wśród metod stosowanych w wielu dzisiejszych przedsiębiorstwach na uwagę zasługuje wprowadzenie tak zwanego pracownika miesiąca lub pracownika tygodnia. Osoba otrzymująca ten tytuł czuje się wyróżniona i na pewni zwiększa się jej lojalność do firmy.
Pracownik miesiąca – chwyt marketingowy?
Pracownik wyłoniony na podstawie wyników pracy jako najlepszy, powinien być specjalnie nagrodzony. Może to być odpowiednia finansowa forma nagrody, jak również inny jej rodzaj. Jak wspomniano na wstępie, dużym zainteresowaniem cieszy się ostatnio przyznawanie pracownikom tytułu pracownika tygodnia lub pracownika miesiąca. Najczęściej taki tytuł wiąże się z otrzymaniem odpowiedniej dodatkowej gratyfikacji finansowej, jednak coraz częściej towarzyszą jej również inne formy nagrody. Często firmy posiadają specjalne Kubki reklamowe z nadrukiem „wzorowy pracownik”, „pracownik miesiąca” lub „pracownik tygodnia”. Tego rodzaju prezenty wprawdzie nie stanowią wielkiej wartości finansowej, jednak stanowią idealną firmę pamiątki dla pracownika.
Czy warto inwestować w alternatywne firmy motywowania pracowników?
Wspomniane wyżej kubki reklamowe dla pracowników są często idealną formą podziękowania za trud włożony w realizację nałożonych zadań służbowych. Mimo, iż nie są wartościowym gadżetem w sensie materialnym, dla wielu pracowników są one bardzo miłym akcentem informującym go o zauważeniu przez pracodawcę zaangażowania w pracę.
Nie tylko kubki reklamowe dla najlepszych pracowników, ale również inne niematerialne formy doceniania najlepszych pracowników, zawsze procentują dla firmy lepszymi efektami ich pracy. Często w ten sposób firmy realizują swoje działania promocyjne, bowiem zadowoleni pracownicy budują na zewnątrz dobrą opinię o firmie.