Współcześnie reklama i marketing to nieodzowne aspekty funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest nasilająca się w ekspresowym tempie konkurencja, co jest właściwe dla każdej praktycznie branży. Dlatego też firmy, aby utrzymać się na rynku oraz rozwijać się, muszą pozyskiwać stale nowych klientów. A żeby to osiągnąć, trzeba się reklamować. Dotyczy to np. producentów kosmetyków. Nie da się ukryć, że w ostatnich latach pojawiło się na rynku bardzo wiele nowych przedsiębiorstw działających w tej branży. Nowatorską metodą marketingową, jaką te firmy stosują, jest dystrybucja gadżetów reklamowych różnego rodzaju.
Gadżety te to oczywiście przedmioty, które cechuje atrakcyjny wygląd, wiele dodatków, specjalne funkcje, czasami dobry smak (w przypadku produktów spożywczych). Wszystkie te walory decydują o tym, że gadżety te przykuwają uwagę ludzi bardzo skutecznie.
Jako przykład podać można balony reklamowe. Poza wymienionymi zaletami, charakteryzują się one także wielością możliwych zastosowań – służą do zabawy, różnych gier, do dekoracji, itp. Dlatego też są doskonałym narzędziem marketingowym.
W jaki sposób balony reklamowe mogą być przydatne w marketingu producentów kosmetyków? Po pierwsze, poprzez wspomniane przykuwanie uwagi klientów. Dzieje się tak, jeśli balony te są odpowiednio wyeksponowane. A to z kolei oznacza, że trzeba je umieścić w miejscu widocznym, np. na terenie centrum handlowego, gdzie będą zachęcać ludzi do zainteresowania się danym producentem kosmetyków.
Ponadto też balony reklamowe można dystrybuować wśród potencjalnych klientów, w tym przede wszystkim poprzez rozdawanie. Rozdawanie można prowadzić również na terenie centrum handlowego czy sklepu handlującego kosmetykami, ale także w różnych punktach miast, gdzie będą owe balony rozdawane przypadkowo napotkanym przechodniom – potencjalnym klientom producentów kosmetyków.
Wszystkie te działania odnoszą bardzo dobry skutek, bo balony to przedmioty, które w marketingu nie zawodzą. Dlatego mają przed sobą świetlaną przyszłość.